PROPOSTA DE PROGRAMA DE FORMACIÓ.
Aquesta formació pretén recuperar la coordinació de cicle com a un element clau per al debat i la reflexió pedagògica dins del cicle. Reflexió que incorporant la diversitat de persones que conformen l’equip, se centri en posar en comú allò que es fa a l’aula.
Aquesta formació pretén recuperar la coordinació de cicle com a un element clau per al debat i la reflexió pedagògica dins del cicle. Reflexió que incorporant la diversitat de persones que conformen l’equip, se centri en posar en comú allò que es fa a l’aula.
En aquest sentit les persones que desenvolupen aquest rol de coordinació de cicle han de comptar amb el reconeixement, el suport i la confiança tant de l’Equip Directiu com del claustre.
La formació que iniciem tindrà tres períodes:
Curs 11-12: Com liderem equips que elaboren coneixement des de la seva pràctica?
Curs 12-13: Models per construir el saber professional
Curs 13-14: L’escola que aprèn.
Els objectius per aquest any serien:
- Facilitar estratègies per dinamitzar sessions de reflexió en el si dels cicles, a partir del que es fa a l’aula.
- Vincular la planificació de la formació amb processos de canvi.
Sessions del seminari:
Inici: donem sentit al seminari. Marga Teixidor, Carmina Pinya i David Vilalta.
21 d’octubre
Sala d’Actes de la Casa de Cultura
La coordinació de cicle com a agent de canvi: apoderament, guanyar-se la confiança de l’equip, establir propòsits comuns i plans de treball consensuats. Carles Parellada.
11 novembre
Sala Polivalent II de la Casa de Cultura
Conversar en una escola que aprèn. Juli Palou.
20 Gener
Quan l’espai i el temps faciliten el treball col·laboratiu de l’equip docent. Escola Joan Maragall de Rubí.
9 març
Sala Polivalent II de la Casa de Cultura
Lideratge creatiu. Angèlica Sàtiro.
25 de maig
Sala Polivalent II de la Casa de Cultura
Valoració i noves perspectives.Marga Teixidor, Carmina Pinya i David Vilalta (a determinar)
Inici: donem sentit al seminari. Marga Teixidor, Carmina Pinya i David Vilalta.
21 d’octubre
La coordinació de cicle com a agent de canvi: apoderament, guanyar-se la confiança de l’equip, establir propòsits comuns i plans de treball consensuats. Carles Parellada.
11 novembre
Conversar en una escola que aprèn. Juli Palou.
20 Gener
Quan l’espai i el temps faciliten el treball col·laboratiu de l’equip docent. Escola Joan Maragall de Rubí.
9 març
Lideratge creatiu. Angèlica Sàtiro.
25 de maig
Valoració i noves perspectives.Marga Teixidor, Carmina Pinya i David Vilalta (a determinar)
Calendari i horari:
6 sessions divendres de 12 a 14h
1a Sessió 21 d’octubre.
Organització repartiment de tasques:
El CRP dissenyarà un bloc a disposició del seminari
Cada centre s’encarregarà de fer una entrada al bloc que ja s’anirà concretant.
Avaluació:
La participació, la implicació i la capacitat per assajar propostes que es derivin dels debats i les aportacions en el si del seminari, aniran configurant el model d’avaluació.
Responsables:
Marga Teixidor, Carmina Pinya i David Vilalta (ICE de la UAB )
Aurora Vallejo i Juanma Nieto (CRP Sant Cugat)