2a sessió

11/11/2011

SEMINARI DE COORDINADORS I COORDINADORES DE CICLE

Quines serien les actituds per encarar la feina?
La confiança,
acostumem a crear una conversa amb nosaltres mateixos que no ens permet reconèixer aquesta confiança en un mateix, i si aquesta no existeix no podem confiar amb els altres.
El reconeixement, la mirada cap a l’altre.
Podem arribar als mateixos objectius seguint camins diversos, l’equifinalitat.
El trencar rutines fa possible obrir el pivot automàtic en la vida de les relacions; els canvis es produeixen en situacions emergents
La gratitud: esdevenir agraïts

Tot procés de canvi passa per fer un canvi de mirada.
Els protocols ens ajuden a regular però no són requisits del canvi. El “mirar en bons ulls”, pot obrir una possibilitat de canvi.
Posar límits en la forma de intervenir (funció de la Direcció). Venim d’una cultura immersa en el món de la bipolaritat (bé/malament), i això implica que sovint la por a equivocar-se no ens deixi actuar i no ens permeti modificar itineraris d’actuació. Si no hi ha risc, no s’avança. Els avenços humans són fruits de grans riscos.
L’única persona que pot decidir què fer és un mateix.
Construïm la imatge de la realitat a mida.
Si parlem dels infants i del seu procés de desenvolupament , les rutines són necessàries perquè estan en un creixement biològic, tenen una estructura interna abocada a l’aprenentatge i a l’èxit.  Cal ajudar-los a estar ben ubicat com a persona, per això com educadors hem de crear contextos perquè puguin desenvolupar les seves potencialitats.

COMENÇA L’ACTIVITAT...

Expressem amb paraules la vivència:
Clarificador, optimisme, aclaridor, funció diferent, interessant, sorpresa, incògnita, divertit,
Igualtat, reflexió, agradable,per pensar, engrescador, gratificant , difícil, gràcies, feliç, relaxat







BIBLIOGRAFIA (sessió Carles Parellada)

JOSE MARIA TORO: Educar con co-razón. Editorial Desclée
Un llibre per tornar-se a enamorar de la feina de fer de mestre/a
SÒNIA FERNÁNDEZ-VIDAL: La porta dels tres panys. Editorial La Galera
Un conte per entendre els aspectes claus de la física quàntica, i la importància de canviar els nostres hàbits rutinaris
JOSÉ RAMON UBIETO: El trabajo en red. Editorial Gedisa
Un anàlisi de la dinàmica del treball en xarxa en els contexts eductius, socials i sanitaris
NICHOLAS A. CHRISTAKIS Y JAMES H. FOWLER: Conectados. Editorial Taurus
La sorprenent dinàmica de les xarxes socials i la forma com ens afecten a la vida del dia a dia
EDGAR MORIN: La Vía para el futuro de la humanidad. Editorial Paidós
Una síntesi del pensament d'Edgar Morin sobre la complexitat
HOWARD GARDNER: Mentes líderes. Editorial Paidós
Una anàlisi dels diferents tipus de lideratge feta pel pare de les intel·ligències múltiples
BRUCE H. LIPTON: La biología de la creencia. Editorial Palmyra
L'obra d'un científic dedicat a la biologia cel·lular que explica de quina manera tenim la possibilitat de canviar la nostra genètica i, per tant, canviar la nostra forma de relacionar-nos amb nosaltres mateixos i els demés.
MERCÈ TRAVESET: La Pedagogía Sistémica: fundamentos y práctica. Editorial Graó Per comprendre les bases de la Pedagogia Sistèmica (en préstec al CRP)